Ford Escort
1993 Ford Escort 1.9 (USA)
VIN 3FAPP13J4PR137480
-= INFORMACJE OGÓLNE =-
1) Pierwsza rejestracja w Polsce: 05/1995
2) W moich rękach od 08/2019
3) Przebieg przy zakupie 175.000 km
4) Aktualny przebieg 226.000 km
5) Ubezpieczenie OC do 02/2024
6) Przegląd do 03/2024
2) W moich rękach od 08/2019
3) Przebieg przy zakupie 175.000 km
4) Aktualny przebieg 226.000 km
5) Ubezpieczenie OC do 02/2024
6) Przegląd do 03/2024
-= W SKRÓCIE =-
Dobrze utrzymany 30 letni staruszek, który – że tak powiem – jeszcze się nigdzie nie wybiera 😉
Dla niewtajemniczonych samochód na platformie wspólnej z Mazdą 323 – większość części eksploatacyjnych dostępna w dowolnym Polmozbycie. A trudniejsze tematy przylatują DHL’em w 3 dni z USA.
-= MECHANIKA =-
Silnik w stanie bardzo dobrym. Od początku delikatnie zapocona uszczelka miski oraz pokrywa zaworów. Nie pogarszało mu się, więc nic z tym nie robiłem. Dorzucam uszczelki, można sobie ogarnąć.
Pali na widok kluczyka wiosna, lato, jesień, zima. Chodzi równo i płynnie.
Spalanie w okolicach 8 litrów.
Olej wymieniam co roku w sezonie zimowym – 5W30 Amsoil. Przy spokojnej jeździe wokół komina oleju nie pobiera. W praktyce raz w miesiącu dolewam setkę lub dwie, żeby dobić na bagnecie do maksa.
Skrzynia biegów – igła. W 2021 dokonałem całkowitej regeneracji skrzyni i konwertera w firmie Seb-Kar w Ułężu. Chodzi jak nowa.
-= WNĘTRZE =-
Stan niemalże idealny. Obicia i tapicerka świetnie utrzymane. Kilka drobnych mankamentów z uwagi na wiek – np nie działa jeden przycisk do zasuwania szyby pasażera, nie każda żarówka w zegarach świeci, itp
Pełna elektryka: wszystkie szyby w prądzie, elektryczne lusterka, automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa.
Klimatyzacja: jest, ale nie ma, bo jest popsuta. Nie diagnozowałem, nie znam powodu awarii.
-= BLACHARKA =-
Blacharką należałoby się zająć na cito – wróg już pojawia się na tylnych błotnikach i na dole drzwi. A podczas silnych opadów deszczu kapie woda znad przedniej szyby (gdzieś na środku, na wysokości lusterka). Więc najlepiej nie jeździć w deszczu. W nocy też nie polecam, bo światła raczej nie za mocne. A już na pewno nie należy jeździć w nocy podczas deszczu…
Podłoga, progi jeszcze OK – tzn diagnosta nie krzywi się za bardzo na ich widok 🙂
-= INNE TAKIE =-
Nowe opony całoroczne Zeetex ZT8000 175/70/14
Dorzucam trochę nowych części, które można sobie zamontować w ramach relaksu.
Ale też nie ma naglącej potrzeby robienia czegokolwiek – gwarantuje, ze wehikuł od strzała dojedzie w dowolne miejsce w kraju.
-= ZAMIANA =-
Mogę rozważyć zamianę na pojazd typu Renault Kangoo lub coś bardzo podobnego – najlepiej z hakiem.
Kontakt: 604-siedem-osiem-osiem-185
Lokalizacja: Kozienice, mazowieckie
Kontakt: 604-siedem-osiem-osiem-185
Lokalizacja: Kozienice, mazowieckie