Fiat

Fiat Punto HGT

Fiat Punto HGT

Cena: 5000 zł
 
Kontakt: pięćset jedenaście 632 429, 
 
Lokalizacja: Białystok, woj. podlaskie
 
Opis: Auto bardzo doinwestowane. Początkowo miało być do jazdy na codzień, potem chciałem przerobić go na autko na tor. Nadarzyła się okazja żeby kupić przygotowaną rajdówkę z klatką dlatego z Punto muszę się rozstać. Fiat daje masę frajdy z jazdy – na światłach zdziwi się nie jeden kierowca, bo mała masa + spory sinik to coś co się czuje. Poza tym samochód prowadzi się jak gokart. Przy jeździe na gazie samochód bardzo ekonomiczny. 20-25 zł na 100 km przy cyklu mieszanym nie jest żadnym wyzwaniem. Silnik pracuje ładnie, ale jest zapocony od przodu – piszę o tym bo ogólnie tego nie widać po otwarciu maski.
 
Auto sporo ostatnio stało i pojawił się problem z wyłączaniem się LPG podczas jazdy. Znajomy gazownik powiedział, że prawdopodobnie potrzeba podpiąć komputer i zestroić gaz lub zerknąć na wiązkę bo coś zaśniedziało – auto przedtem jeździło idealnie.
 
Przygotowałem też listę rzeczy, które zrobiłem. Przyznam, że bardzo dużo z nich było robione profilaktycznie – tak jak mówiłem miałem spore plany co do auta.
– głowica po obróbce, wałki i wariator w bdb stanie. Wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, nowa uszczelka, śruby (wszystko Elring + Victor Reinz), uszczelniacze wałków, uszczelniacz wariatora.
– wymienione uszczelnienia pompy oleju (OE Fiat)
– wymieniony rozrząd Contitech z pompą wody + pasek osprzętu
– zregenerowany alternator (typowa bolączka tego modelu)
– nowy termostat (Gates) + czujnik temperatury –
nowy czujnik spalania stukowego (OE Fiat)
– nowa chłodnica (NRF) – nowa nagrzewnica (NRF)
– nowy parownik
– butla LPG na 9 czy 8 lat
– nowiutkie reflektory DEPO + markowe żarówki OSRAM
– wymienione amortyzatory tył (KYB) + odboje sprężyn – wymienione przekaźniki wspomagania (bardzo typowa usterka w Punto II)
– zrobiony remont blacharski – wymiana progów + zabezpieczenie Sikaflex + lakierowanie całego auta. Nie ma nawet jednej dziurki w podłodze czy progach – można napisać to podeślę nawet film pokazujący spód auta
– wymieniony tłumik środkowy + nowa plecionka + grubszy wydech + końcowy tłumik ori dedykowany Remus. Katalizator oczywiście na miejscu.
– świeży aku Exide
– wymienione przewody hamulcowe elastyczne (TRW) przód + nowy płyn ATE
– wymieniony zacisk tył na nowy TRW
– komplet ładnych, świeżych (2016 rok) opon Uniroyal Rainsport 3 na oryginalnych prostych felgach Fiata
– podstawowa eksploatacja – płyny, filtry, świece
– olej wymieniany co 8 tysięcy z racji na seryjnie wysilony silnik
 
Pewnie jeszcze coś się znajdzie, ale teraz nie pamiętam. Ogólnie mam wrażenie, że jest więcej części nowych niż starych 🙂 Do zrobienia zostało jeszcze: Linki ręcznego – czasami się jedna z nich blokuje w pancerzu. Poprzedni właściciel twierdził, że klimatyzacja nie działa przez sprężarkę – sprężarkę zakupiłem, ale nie zdążyłem wymienić jako, że auto głównie jeździło jesienią i zimą. Także dokładam. Wizualnym mankamentem jest lakier – miejscami występuje większa morka, czy niedoskonałości ale nie ma tragedii – widać na ostatnim foto, ale ciężko to apartem uchwycić. Autko proste, bardzo dobrze się prowadzi.
 
Świetna baza do projektu lub jako ciekawe (i szybkie) daily. Samochód bardzo bogato wyposażony – ABS, TC, el. szyby, el. lusterka, zestaw audio z subem, wspomaganie city, centralny zamek, halogeny przód. Wszystko poza wspomnianą klimatyzacją oczywiście działa bez zarzutu.
 
OC Wrzesień zapłacone w całości
BT Czerwiec
 
2 komplety kluczyków

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *