Fiat Oferta dnia

Fiat Cinquecento Sporting 1997

Fiat Cinquecento Sporting

Do sprzedania Fiat Cinquecento Sporting z 1997 r. w najbardziej eleganckim, niebieskim kolorze. Samochód pochodzi z polskiego salonu (co w przypadku tego modelu ewenementem nie jest), od nowości do tego roku miał jedynie jednego właściciela. Według danych z CEPiK samochód zmienił właściciela w 2012 roku, jednak historia podobno wyglądała tak, że samochód został wtedy przepisany z męża na żonę, obecnie już starszą panią z rocznika 1947. Samochód przez całe swoje życie służył jako środek transportu z Pruszkowa do ogrodów działkowych w pobliskim Komorowie, przez co do dnia dzisiejszego przejechał niewiele ponad 139 tysięcy km.

Niezaprzeczalną zaletą faktu, iż samochód użytkowali ludzie starszej daty, jest jego niezmieniony stan. Nie brał udziału w KJSach, nie był upalany pod remizą, nie został również poddany żadnemu tuningowy. Jednocześnie jest to pewien minus – samochodu nikt nie traktował jako kolekcjonerskiego skarbu, przez co widać po nim pewne ślady upływu czasu. Do najbardziej istotnych wad należą (te wizualne zostały ujęte na zdjęciach): mała wgniotka na klapie, pasy pogryzione przez gryzonie (serio, tylne są w gorszym stanie niż przednie, mimo, że nikt tam nie podróżował), w jednym miejscu zszedł klar z lakieru, bagażnik otwiera się jedynie dźwigienką przy fotelu kierowcy, zerwała się linka do pochylania fotela kierowcy (pomimo tego mechanizm jest w pełni sprawny, trzeba tylko się bardziej przychylić, żeby poruszyć fotel). Do wszystkich wymienionych wad należy doliczyć oczywiście drobne wady lakieru, odpryski i tym podobne, których nie sposób wypunktować.

Pomimo pewnych wad, stan samochodu oceniam nadal na „wzorowy jak na Sportinga”. Mało rdzy, kielichy się nie zapadają, cała karoseria wydaje się być nadal bardzo sztywna. Mechanicznie wszystko w porządku, niedawno był wymieniany olej i filtr powietrza. Silnik „odpala na strzała” i chodzi bez zarzutu. Jeździ, skręca, hamuje i mało pali. Klimatyzacja i centralny zamek nigdy nie miały okazji się popsuć, bo również nigdy nie zostały zamontowane. Z podobnych przyczyn nie cieknie szyberdach, oraz nie trzeba naprawiać wspomagania. Na osłodę życia zrobiłem w samochodzie car audio na miarę Cinquecento – wymieniłem oryginalne głośniki Tonsila na takie bardziej markowe, Kenwooda. Całe pozostałe wyposażenie dodatkowe również działa znakomicie. Mam na myśli przede wszystkim radio, zegarek, podgrzewanie tylnej szyby i wycieraczki.

Bardzo dużym atutem samochodu jest stan jego wnętrza. Kierownica i mieszek są oryginalnie obszyte skórą, jak przystało na Sportinga. Na mieszku nadal widać fabryczne „nacięcia”, nie jest w ogóle wytarty. Fotele wyglądają jak nowe, nie są przetarte ani wysiedziane. Plastiki nie są popękane, nie ma też na nich za wiele rys. Po samym rzucie oka na wnętrze można stwierdzić, że przebieg jest w 100 procentach prawdziwy.

Dla fanów gadżetów z lat 90. z pewnością miłym dodatkiem będzie oryginalna, działająca oraz (prawdopodobnie) niezniszczalna blokada skrzyni NIEDŹWIEDŹ-LOCK. Można być pewnym, że nikt nie ukradnie Cienkiego spod bloku. Pewnego rodzaju ewenementem jest również to, że nadal zachowały się wszystkie komplety kluczy, z czego 2 prawdopodobnie nie były nigdy używane. Jest też oryginalne koło dojazdowe i zestaw kluczy wsadzany w koło, który na Allegro potrafi osiągnąć zawrotną wartość 300 zł. Za niewielką dopłatą mogę też dorzucić drugi komplet felg z praktycznie nowymi, letnimi oponami.

Naprawdę polecam ten samochód. Ja nie nacieszyłem się nim zbyt długo, a decyzja o sprzedaży zapadła z wybitnie prozaicznego powodu. Mam ponad 190 cm wzrostu i przy tych gabarytach po prostu nie jestem w stanie dopasować się do tego auta. Przy rozmiarze buta powyżej 46 z trudem przychodzi trafienie stopą w odpowiedni pedał. Jeśli ktoś jednak posiada bardziej standardowe wymiary, to zdecydowanie polecam przygodę z Cinquecento Sporting, który jest naprawdę wdzięcznym, do bólu analogowym gokartem.

KONTAKT: osiem osiem osiem 682223

do obejrzenia w Pruszkowie i okolicach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *